Tuesday, April 30, 2013

30 April 2013 Koninginnedag!

Vandaag de laatste Koninginnedag voor misschien wel de komende 30 jaar want vanaf volgend jaar hebben wij Koningsdag omdat Willem-Alexander vandaag koning is geworden. Gisteren had ik nog de instelling om in de ochtend vandaag te gaan hardlopen maar ik lag iets te lang in bed en dacht toen opeens ojee in het park waar ik wil hardlopen zullen wel allemaal kindjes al zitten met hun spullen dus leek dat me geen goed idee. Ben iets na half 10 naar beneden gegaan en heb daar iets even een lekkere kwarktaart gemaakt zodat we smiddags iets lekker hadden bij de koffie en ben daarna lekker gaan douchen en weer naar beneden gegaan. Daarna even voor de computer gekropen en mijn artikel van vandaag uitgetypt: Conimex Oriental Noodles. Soms is het echt fijn om niet gelijk je haar uit te borstelen dus deed ik dat vanmorgen ook en nadat het bijna droog was heb ik het uitgeborsteld en toen zat mijn haar weer helemaal goed. Mams was 12 uur klaar met werken dus zij kwam thuis en toen zijn we op de fiets gestapt richting Poelenburg want daar staat altijd met Koninginnedag een markt met nieuwe en oude dingen en ik was hier zelf nog nooit heen geweest dus was wel benieuwd. De fiets hadden we neergezet en wat een drukte zeg en mijn oog viel al snel op een heel leuk shirt een soort van blouse/shirt in de kleur zwart natuurlijk en voor €15,- vond ik dat een leuk bedrag. Verder hebben we nog heerlijk 2 bakken Hollandse aardbeien gekocht voor €3,- echt een koopje. We hadden inmiddels wel trek gekregen en waren van plan om een durum döner halen maar dat tentje op de markt had het zo druk dat we besloten om naar de dönerzaak te gaan bij ons in de buurt en daar was het heel erg rustig dus hebben we thuis genoten van een lekkere döner en toen whatsappte paps alweer dat hij op moest gehaald worden want hij is militair geweest en op zijn geboorteplaats Marken lopen de oud-militairen altijd rond en hijsen de vlag en dit vind hij geweldig om te doen. Wij reden dus richting Amsterdam Noord want hij was daarheen gegaan met de bus en toen zijn we even langs de Mc Donalds gereden omdat paps nog even iets moest eten en wij trek hadden in een McFlurry Kitkat! Thuis aangekomen hebben we natuurlijk net als half nederland voor de tv gezeten en verder niks meer want vandaag was de dag dat Beatrix weer prinses werd en Willem koning en wat een mooie jurk had Maxima aan zeg echt prachtig en de prinsesjes waren ook zo leuk om te zien. De rest van de avond hebben wij onze tv op nederland 1 gehad om de koningsvaart nog te kijken en André Rieu. De koningsvaart was heel leuk om te zien met o.a musical liedjes en het mooiste van alles was dat de koning besloot om even spontaan een actie erin te gooien om even het podium op te gaan wat onwijs leuk was. André Rieu was wel de kerst op de taart na zo'n hele lange dag ik denk dat de koning, koningin en prinsesjes straks blij zijn om in hun bed te liggen en ik eigenlijk ook want morgen weer aan het werk na 4 dagen vrij.

Liefs x

0 comments:

Post a Comment