Wednesday, April 10, 2013

Dagje Artis!

Gisteren was ik samen met mijn vriend heerlijk een dagje naar Artis en ik was bang dat je zo een moment zou krijgen van: "Als kind was dit veel leuker" maar alles behalve ik heb echt een super leuke dag gehad!

Het begon met de autorit er naar toe mijn vriend wist de weg wel nou niet dus want de straat die hij in moest was afgesloten en toen wist hij het helemaal niet meer. Gelukkig kon ik paps even bellen en die heeft ons uit de brand geholpen en kwamen we wel aan bij Artis. Een parkeerkaart voor de hele dag was €9,- wat ik redelijk mee vind vallen. Aangekomen bij de kassa ga ik mijn spaarkaarten af en betaalde mijn vriend de parkeerkaart alvast. Het was zover we mochten naar binnen en de ingang was precies nog als vroeger en van binnen voel je je ook weer dat kleine meisje van toen. We kozen zelf een route en kwamen zo langs de wolven ( die wel een ander verblijf hadden gekregen dan een aantal jaar terug ), de lama's ik vind deze altijd zo vies want zij spugen zomaar uit het niets en de vogels. Nadat we hier voorbij waren zijn we naar de vissen gegaan en wat zitten er soms rare vissen bij die echt heel lelijk zijn. Het skelet van het hoofd van nijlpaard Tanja lag er ook en zij was een bekende van de dierentuin. Toen kwamen we bij de beren, zeeleeuwen en een paar aapjes. De beer bleef maar rondjes lopen en na elk rondje deed hij een leuk draaitje op zijn kont en 2 aapjes hadden ruzie om een plankje dus hebben we erg gelachen. Daar weer voorbij kwamen we bij de vlindertuin ( altijd zo warm daar ) en het gorilla verblijf maar geen gorilla te zien want deze waren buiten dus wij zoeken en zoeken maar het buitenverblijf konden we niet vinden dus besloten we eerst maar even een hapje te gaan eten waarbij we eerst langs de giraffen moesten. Na even gezellig te hebben gegeten kon ik het niet hebben dat ik de gorilla's niet gezien had dus na lang zoeken hadden we hem eindelijk gevonden. Helaas! Er was maar 1 gorilla dit was vroeger ook altijd anders want deze zaten binnen voor het glas. Daarna zijn we langs de leeuwen geweest en hier kan ik echt wel de hele dag bij zitten echt mooie dieren. Ten slotte gingen we ergens naar binnen waar de apen, vleermuizen, varanen etc. rond liepen waarbij je ze gewoon aan kon raken heel leuk als je ervan houdt maar ik vind dat doodseng dus ben er snel doorheen gewandeld. Toen was de dag voorbij en zijn we lekker naar huis gereden na een super leuke dag.



 







0 comments:

Post a Comment