Sunday, April 28, 2013

Ajax Stadiontour!

Gisteren ben ik dan eindelijk na heel lang wachten naar de Amsterdam Arena gegaan voor de Ajax stadiontour die ik heb gekregen van mijn zus en ouders. Samen met paps ben ik op de trein gegaan richting de Bijlmer en kwamen we daar rond half 11 aan. We moesten naar Hoofdingang E want daar moest je je melden dus liepen we daar naar toe. Aangekomen bij Hoofdingang E wat heel duidelijk staat aangegeven vanaf het station zijn we naar binnen gegaan en heb ik mijn e-ticket van vakantieveilingen.nl afgegeven bij de balie en kreeg ik 2 toegangskaarten en een leuke dvd. Op internet stond dat vanwege de meivakantie de eerste tour om 11:00 zou beginnen maar dit werd 11:30 dus zijn we nog even in het officiële Ajax Fanshop geweest.


In de Ajax Fanshop vind je echt leuke dingen van natuurlijk de wedstrijd tenue's tot babysokjes in de kleuren roze/blauw of een Ajax spenen ik weet zeker als ik een kind later krijg dat ze rondlopen met Ajax babyspulletjes want ik liep nu al dat ik het wou kopen voor mijn neef en zijn vriendin maar ook dat was aardig aan de prijs. Na een aantal keer heen en weer te zijn gelopen toch besloten om niks te kopen want er zaten wel leuke dingen tussen maar net niet wat ik zou gebruiken.
 
Rond half 12 kwam onze tourleider en dat was een apart type maar hij vertelde wel heel leuk dus gingen we met de roltrap naar boven en als je wou mocht je ook met de trap maar ik weet dat het stadion groot is en we vast nog een aantal trappen zullen moeten lopen dus koos ik heel lui voor de roltrap. Eerst gingen we een film kijken over de voetbal die gespeeld word in het stadion en toen mochten we en dat vond ik heel erg vet door de ruimte waar de spelers lopen voordat ze het veld opgaan en ze draaide natuurlijk ook het Ajax marslied en toen stonden we opeens op het veld en wat een mooi grasveld dat zei mijn vader gelijk en dat bleek ook want het veld van de Amsterdam Arena word via een speciale manier gedaan doormiddel van lampen die zij erop schijnen, 20 ventilatoren die verse lucht door het veld blazen en sproeiers. Door dit systeem krijg je een heel mooi groen grasveld perfect om te voetballen. Daarna zijn we nog op de VIP stoelen gaan zitten en voordat het stadion gebouwd werd kon je een stoel kopen voor 10.000 gulden en ik geef toe dan heb je wel het mooiste uitzicht maar ik zou het dat geld niet waard vinden want je moet dan ook elk jaar nog een seizoenkaart aanschaffen om er gebruik van te maken. Daarna gingen we nog naar het beveiligingssysteem en wat blijkt het systeem dat in de Amsterdam Arena gebruikt word zal ook gebruikt worden bij het WK in Brazilië omdat het zo een super systeem is dat je op elke stoel in het stadion kan inzoomen en weet wat iemand doet.
 
 
 
Vervolgens ging de tour door en zijn we langs de kantoren gegaan en kwamen
uiteindelijk uit bij de persruimte en daar kon je op de foto en doen of je Frank de Boer was die een persconferentie gaf. De tour liep bijna tot zijn einde en de spelers van Ajax moesten naar Breda dus de spelersbus stond al klaar dus daar zijn we langsgelopen en toen liep opeens Christian Poulsen langs me en ik had het in eerste instantie niet eens door tot er een paar opeens helemaal hysterisch werden. Daarna gingen we weer met de roltrappen naar beneden en was de tour voorbij.  Het was heel leuk maar ik had zelf wel iets meer verwacht over Ajax zelfs of de skyboxen te mogen zien maar dat was allemaal privé. Ben je fan van Ajax of nieuwsgierig hoe het stadion er van binnen uitziet dan zou ik zeker een keer meegaan met een rondleiding.

 
Bron: www.amsterdamarena.nl


0 comments:

Post a Comment