Wednesday, April 10, 2013

Voorbereiding dagje Artis

Zoals jullie gelezen hebben ga ik vandaag samen met mijn vriend naar Artis en aangezien ik daar al een hele lange tijd niet meer ben geweest heb ik daar echt wel zin in maar dan doe ik daarvoor wel eerst even wat research. Zo blijkt dat er een app is van Artis waar de plattegrond opstaat van de dierentuin, leuke routes waaronder een route langs de vergeten dieren, informatie over Artis en de dagagenda super handig dus heb hem gelijk gedownload ben heel benieuwd hoe hij daadwerkelijk in het park zal werken. De app is beschikbaar voor iPhone & Android.

Voordat ik weg ga wil ik eerst de praktische dingen geregeld hebben zoals hoelaat gaan we erheen en met welke vervoer? Zelf had ik in gedachten om rond 11:00 in het park te zijn want dan heb je nog een hele dag voor de boeg maar mijn vriend dacht pas om 13:00 daar te hoeven zijn wat ik echt zonde van je geld vind want Artis kost toch € 19,50 per persoon dan moet je er ook goed gebruik van maken dus uiteindelijk zullen we hier vertrekken om 10:00. Zoals veel mensen weten is het parkeren in Amsterdam gewoon niet betaalbaar en ik vind het helemaal niet erg om met openbaar vervoer te rijden dus stelde ik dit voor maar meneer is waarschijnlijk een beetje lui en wil gewoon met de auto en ik vind het best maar dan mag hij ook voor de parkeerkosten opdraaien want deze is bij Artis €9,- maar als je daar niet kan parkeren word het al gauw € 4,- per uur. Ik raad zelf aan als je een dagje naar Amsterdam/Artis gaat pak de trein, tram, bus, metro of pont want dit is een stuk voordeliger.

Zelf moet je bedenken van te voren ga ik daar gezellig een broodje eten in een restaurant of neem ik brood mee. Ik ben niet van het brood mee nemen het klinkt erg verwend maar ik vind dat gewoon niet lekker en ben het niet gewend van thuis uit dus wij zitten altijd gezellig tijdens koffietijd en in de middag bij een café of restaurant een lekker broodje te eten maar wil je toch je eigen lunchpakketje meenemen in Artis is genoeg mogelijkheid om deze ergens te nuttigen.

Dit jaar heb ik kaarten bij elkaar gespaard met de actie van de Dekamarkt want ik schrok laatst erg van de prijzen van Artis gewoon €19,50 per persoon ik vind dat niet meer leuk even een dagje weg gaan. Je kunt natuurlijk je kaarten aan de kassa bij Artis kopen maar ook heel makkelijk via www.artis.nl zodat je snel het park in kan gaan zonder uren in de rij te staan en het kost ook niks extra's dus waarom niet gewoon doen.


Ik ga me nu klaarmaken voor een leuk dagje in Artis jullie zullen van de week natuurlijk een uitgebreid verslag zien over hoe het was na zoveel jaar met allemaal leuke foto's.

Bron: www.artis.nl

0 comments:

Post a Comment