Wednesday, May 1, 2013

Oude telefoon inleveren.

Je krijgt je nieuwe mobiel telefoon maar dan zit je nog steeds met je oude telefoon wat moet je hiermee? Laat je hem jaren en jaren in een la liggen, verkoop je hem via marktplaats of kies je voor de weg om hem te verkopen via een winkel bij jouw in de buurt. Een paar jaar geleden heb ik ook mijn telefoon ingeleverd en toen was het net nieuw dus kreeg je aardig wat geld voor je telefoon nog maar ik merkte nu ook dat dit nu veranderd is al kreeg ik voor mijn iPhone 4 16GB toch nog €120,11 en tegenwoordig als je een niet te hoge telefoon abonnement hebt moet je overal bijbetalen dus dan geld terug krijgen voor je oude telefoon is dan altijd mooi meegenomen.

Zelf vind ik het prettigst als ik mijn telefoon ergens afgeef en dan gelijk mijn geld ontvang zonder hem eerst te moeten opsturen en dan weer een aantal werkdagen moet wachten ik vind dat gewoon een te groot risico. Gelukkig zijn er bedrijven die samen werken met Saturn en Mediamarkt waardoor je je telefoon daar kan laten controleren en handje contantje je geld krijgt. Mediamarkt/Saturn werken met www.techreturns.nl tenminste de medewerker zei tegen mij dat ze vanaf 1 mei 2013 niet meer met hun zullen samen werken en er dingen zouden veranderen maar hier ging ze helaas niet verder op in dus besloot ik maar direct mijn mobiele telefoon in te leveren. Tijdens het inleveren controleren ze even of hij nog goed werkt denk aan je touchscreen, de knoppen en of hij niet gestolen is. Ik kwam netjes door deze controle en kreeg dus een leuk bedrag mee naar huis. Je hebt verschillende websites waarbij je ook je telefoon kan inleveren zoals:

www.zonzoo.nl
www.verkoopjetelefoon.nl
www.vodafone.nl

en zo zijn er nog vele aanbieders alleen bij hun moet je hem dus opsturen en als je daar voor kiest zou ik hem zeker wel even aangetekend versturen want dan heb jij zekerheid dat hun hem ontvangen. De telefoons die je inlevert daar worden alle onderdelen van gerecycled dus komt goed terug en je hebt vaak ook nog de optie om je bedrag niet zelf te houden maar naar een goed doel te storten zoals nu loopt er momenteel een actie om de olifanten van Artis de parkeerplaats te geven doormiddel van je mobiele telefoon. Als je echt je telefoon in wilt leveren zou ik goed rond kijken waar je het meest voor je telefoon nog terug krijgt en dat bleek voor mij bij www.techreturns.nl te zijn dus let daar goed op.

0 comments:

Post a Comment