Saturday, March 30, 2013

30 Maart 2013

Weekend! Vanmorgen heerlijk languit in mijn bed gelegen en even helemaal niets maar rond half 9 ben ik eruit gegaan want vandaag ging ik gezellig een dagje op stap met mijn zus en daar had ik heel erg veel zin in. Lekker wezen douchen en beneden een heerlijk broodje rosbief gegeten ( Aanrader! de rosbief van C1000! ) Uitgegeten heeft mijn paps me even afgezet bij mijn zus in Weidevenne en is hij naar mijn oma gegaan op Marken. Mijn zus dacht dat ik met de trein zou komen dus dat whatsappte ze me nog: App even als je in de trein zit en ik speelde even mee en zei: Is goed! Dus aangekomen in Purmerend belde ik aan en ze schrok echt dat er iemand aanbelde dat hoorde je aan haar stem dus ik zei als grapje de trein is aangekomen en ze wist gelijk dat ik het was dus ben naar boven gelopen en hebben we nog even wat gedronken samen. Toen was het echt tijd om op stap te gaan en het zonnetje scheen heerlijk dus zijn we lopend naar het stadje gegaan ze woont hier ongeveer 10 minuten vanaf. Aangekomen in Purmerend hebben we eerst even mijn zus haar leren jas weggebracht om haar rits te laten maken ( mijn rits van dezelfde jas is ook stuk ) en wat een koopje € 25,- dus ik ga binnenkort mijn jas daar ook maar eens naar toe brengen. De eerste winkel was de bigbazar en daar waren de kaarsen heel goedkoop en mijn zus houd daar nou eenmaal van dus heeft weer 3 leuke lente kaarsen gekocht. Verder heeft Purmerend een heel leuk cadeauwinkeltje Zoennn! waar wij altijd wel even naar binnen lopen maar we zagen niets leuks liggen want we waren op zoek naar iets leuks voor onze ouders voor Pasen. Samen hadden we wel trek om even iets te drinken en liepen we de Hema binnen waar ik zat te twijfelen tussen de paastaart en chocoladetaart en na 3x de paastaart te hebben gepakt en weer terug gelegd koos ik toch voor de chocoladetaart met slagroom. De chocoladetaart van de Hema is echt heerlijk we hebben er heel erg van genoten dus was uiteindelijk een goede keuze. Nadat we alles op hadden zaten we echt vol want de taart vulde goed dus zijn we daarna verder gaan winkelen en zijn we bij verschillende winkels naar binnen gelopen maar overal zagen we net niet liggen wat we leuk vonden dus gingen we naar kookwinkel Cook&Co waar we een fondantroller en cupcakeplateau gekocht hebben. ( Over de cupcakeplateau komt nog een review ) De meeste winkels hadden we nu wel bezocht dus mijn zus ging even foto's afdrukken en daarna zouden we gezellig even een broodje eten bij Warrie Knarrie maar deze zat helemaal bomvol dus besloten we ergens anders te eten maar eerst even langs huis om naar de wc te gaan. Thuis aangekomen hebben we de auto gepakt en zijn we nog even boodschappen wezen doen en wat een drukte in de winkels zeg niet normaal we waren ook erg blij dat we daar klaren waren om daarna een lekker broodje te gaan eten bij: De poort van Cleef. We hadden echt een gezellige dag samen gehad dus bracht ze me even naar huis waar we nog een bakkie thee hebben gedronken met een zelfgemaakte truffel. We waren ook nog geslaagd voor een cadeautje voor Pasen want mams kreeg een mooi 5-delig mesblok en paps advocaatmergpijpjes. ( waarvan hij er al gelijk 2 op at toen hij ze kreeg ) Na het eten ben ik begonnen aan de heerlijkste taart die er bestaat namelijk Markertaart dit is een taart die op Marken veel gegeten word en niet echt bekend staat in Nederland maar als je hem eenmaal gegeten hebt wil je niet meer anders binnenkort zal ik het recept online plaatsen. Na een lange maar gezellige en leuke dag met mijn zus heb ik nog even mee gedaan met: Weet ik veel maar kreeg helaas mijn uitslag niet gezien omdat de app vastliep dus duik nu lekker me bed in en dan is het morgen alweer 1e paasdag!

Liefs x

0 comments:

Post a Comment