Saturday, October 12, 2013

Vrijdag 11 oktober 2013

Nog één dagje aan het werk en dan heerlijk weekend! Toen ik wakker werd had ik gelijk het plan om al mijn samenvattingen op te slaan op mijn mobiel zodat ik kon leren zodra het even rustig was in de Slijterij dus heb dit sochtends gedaan terwijl ik heerlijk een broodje at en ben daarna naar mijn werk gefietst waar ik gelukkig droog overkwam.



Eenmaal in de slijterij begon het echt te hozen wat overigens de hele dag heeft geduurd. Door dit weer was het ook erg rustig in de winkel al werd het smiddags gelukkig iets drukker. Het kwam voor mij wel heel goed uit want nu kon ik in al die vrije tijd heerlijk leren. In de folder van volgende week zag ik kerstkaarten staan en je kan er niet vroeg genoeg mee zijn dus gelijk mams even ge-appt. Met dit weer moet je echt wel dweilen want iedereen loopt constant bende naar binnen en oh wat heb ik een hekel aan die mensen die zien dat je gedweild heb en er dan expres doorheen lopen terwijl ik een apart paadje heb.

Het was 18:00 en de slijterij werd afgesloten maar eerst werd het één en ander uitgelegd aan een nieuwe sleutelhouder waardoor het iets langer duurder maar toen kon ik heerlijk droog fietsend naar huis toe. Thuis aangekomen rook ik het al mijn mams had heerlijk goulash soep gemaakt ( Zoooo heerlijk! ) en terwijl de stokbroden in de oven zaten ben ik alvast het biscuit gaan maken van het Albert Heijn taartpakket en deze in de oven gezet terwijl we aan het eten waren.



Nadat we heerlijk hadden gegeten en ik al het vlees eruit had geprikt was de taart gebakken en kon hij afkoelen. Na een halfuur was hij zo goed als afgekoeld en kon ik hem doormidden snijden voor de vulling en vervolgens bedekken met marsepein en versieren. Samen met mijn zus willen we voor haar verjaardag een taart gaan maken dus we zijn even aan het experimenteren. ( Oja kijk ook even op haar blog: Ladyamanda ) Toen was de taart klaar en hebben we hem laten afkoelen want zaterdag was het pas tijd om er heerlijk van te snoepen.

0 comments:

Post a Comment