Monday, May 6, 2013

Review: Dr. Oetker Kwarktaart Tango Mango

Een paar weken geleden zag ik in een reclamespotje dat er een tijdelijke nieuwe kwarktaart is van Dr. Oetker en dit bleek een kroningseditie te zijn namelijk de Tango Mango. Gelijk de volgende dag ben ik naar een supermarkt bij mij in de buurt geweest maar daar stond hij nog niet en toen dacht ik nog van misschien ben ik wel te vroeg naar de winkel gerend. Dagen en al wat meerdere supermarkten verder nog steeds niet te vinden dus baalde ik daar best wel van. Donderdag kwam mijn zus eindelijk met een pak aan en wat bleek dat was ook het laatste pak wat er stond.

Als je bekend bent met de andere smaken kwarktaart van Dr. Oetker is het een gemakkelijke klusje want het recept is precies het zelfde.

Benodigdheden voor 12 punten:

- 60 gr margarine
- 500 gr magere kwark
- 250 ml slagroom
- 400 ml water
- springvorm

Ik begin altijd eerst me de springvorm want in het pak zit namelijk een leuk bakpapiertje die je kwarktaart gelijk een stuk opfleurt. Vervolgens begin je aan de bodem en hiervoor doe je 60 gr margarine in een pannetje op een laag vuur en laat je dit helemaal smelten. Zodra je boter gesmolten haal je hem van het vuur en doe je de bodemmix erin en roer je dit snel door elkaar heen tot het een korrelig geheel word. De bodemmix kan nu in de springvorm en deze druk je goed aan met de bolle kant van een lepel tot de bodem goed verdeeld is en zet de springvorm voor ca. 5 minuten in de koelkast. Ondertussen beginnen we aan het laatste onderdeel de kwarktaart zelf. Doe de taartmix met 400 ml water in een kom en mix dit rustig door elkaar heen zodat het niet gaat stuiven. Zodra de licht roze kleur veranderd is in een donker roze kleur doe je er 500 gr magere kwark bij en mix je dit weer 2 minuten door elkaar heen en dan zie je de kleur alweer veranderen naar een zachtere roze kleur. Tenslotte voeg je 250 ml slagroom toe en klop je dit goed luchtig tot een geheel. Nu hebben we alles af en gaan we het samenvoegen dus halen we de springvorm uit de koelkast en vullen de kwarktaartmix erboven op en strijken het glad met de bolle kant van een lepel. Stop vervolgens de springvorm weer in de koelkast en na 2 1/2 uur heb je een heerlijke Tango Mango kwarktaart.

Wat een heerlijke zachte mango smaak ik vind het heel jammer dat deze smaak maar tijdelijk is want hij is luchtig en echt gewoon lekker. Als ik binnenkort weer een pak tegenkom zal ik hem zeker even inslaan want ik wil hem nog wel eens maken.

0 comments:

Post a Comment