Friday, May 17, 2013

17 Mei 2013

Heerlijk vandaag een dagje vrij en ik zou gezellig met mams op stap gaan dus dat zou een leuke dag worden. Rond 9 uur was ik fris en fruitig voor een gezellige dag met mijn moeder. Voordat we aan het winkelen gingen zijn we boodschapjes wezen doen bij de Dekamarkt waar er weer leuke aanbiedingen waren die wij nodig hadden en voordat je het weet heb je dan weer een kar vol. Thuis de boodschappen snel uitgepakt en toen naar de bus gelopen want we gingen lekker met het openbaar vervoer richting de Albert Cuyp. In de bus zaten we lekker knus naast elkaar want sommige bankjes zijn echt niet meer gemaakt voor een wat grotere kont haha. Als het warm is in de bus word ik al snel misselijk en mams was ook zo aan het ouwehoeren zoals altijd dus dat hielp niet echt mee maar toen ik eenmaal buiten was toen was de misselijkheid gelukkig over. Mijn moeder gaat niet zovaak met het openbaar vervoer dus het in en uit checken is soms even een probleem met de ov chipkaart maar dat kwam gelukkig goed. De tram ingestapt en op naar de Albert Cuyp daar aangekomen hadden we eerst een klein accefietje samen maar dat was al snel weer de wereld uit en hebben we eerst lekker een broodje gegeten bij Café Bozz op de Albert Cuyp. Mijn moeder nam een zacht bolletje warm vlees ( € 3,95 ) en ik een Italiaanse bol warm vlees ( € 4,85 ) en het was een heerlijk broodje en dat voor zo'n goedkoop prijsje. Daarna over de markt gewandeld waar ik een sjaal kocht voor mijn dansoptreden en heerlijke stroopwafels die versgemaakt werden. Mams kocht sokken en heerlijke slagroomtruffels. Daarna waren we nog niet klaar met winkelen dus besloten we om de tram richting centraal te pakken en daar weer de metro richting Amsterdamse Poort. Ik was op zoek naar platte laarzen en ik vond deze bij de Bristol en ook nog eens met 50% kassakorting dus ik had een mazzeltje en mams kocht ook nog leuke korte laarsjes. Daarna nog wat winkels in geweest maar niets meer gevonden dus besloten we nog even wat te drinken bij Mc Donalds waar mijn moeder het nieuwe briefje van 5 kreeg en dat vond ze leuk want deze had zij nog niet gezien. Toen we daar zaten regende het erg hard en we zaten zo lekker dat we eigenlijk geen zin hadden om op te staan maar het moest wel dus zijn we nog even kibbeling gaan halen bij de visboer en nog wat beleg bij de slager en toen met de trein naar huis. Mams was al een hele lange tijd niet in de trein geweest dus dat was lachen want ze vond het maar raar hoe wij op Amsterdam Centraal aankwamen maar dat kwam natuurlijk omdat we via een andere kant kwamen dan zij gewend is. Eenmaal in Zaandam zijn we nog even naar de Primark gegaan want ik had spijkerbroeken nodig maar helaas hingen ze er niet meer in mijn maat dus hebben we de bus gepakt naar huis. Mams moest erg nodig naar de wc dus zijn we snel uitgestapt en het laatste stuk gelopen door het park en kwamen thuis aan. We waren beide gebroken en wouden de deur niet meer uit maar het moest wel want we gingen eten halen bij de snackbar bij ons in de buurt. Na het eten hebben we heerlijk bij een bakje thee en ik een glas cola light een truffel of 3 gegeten en ze waren erg lekker. Toen was het alweer tijd voor Bloed Zweet en Tranen. Zo maar eens weer mijn bed op zoeken morgen weer aan het werk en na zo'n gezellige dag met mams is het even tijd om uit te rusten ik ben ook echt gaar. Oja en ik ben ook eens begonnen met foursquare maar moet het nog wel even ontdekken maar het is wel erg leuk!


Liefs x

0 comments:

Post a Comment