Tuesday, May 21, 2013

Recept: Rondo's

Zoals jullie gelezen hebben heb ik van het weekend zelf mijn eigen rondo's gemaakt. Ik vind deze koeken zo heerlijk en het lijkt erg op een gevulde koek maar toch net even wat anders. Die ik altijd koop zijn wel een stuk zoeter dan hoe ik ze gemaakt heb maar zelf gemaakt is altijd een stuk lekkerder. Ik heb het recept laatst gezien bij Rudolph's Bakery op 24Kitchen dus daar is mijn recept op gebaseerd want het is een simpel maar lekker receptje.

Benodigdheden voor het deeg:

- 320 gram Bloem
- 160 gram Witte Bastardsuiker
- 250 gram Boter
- 2 theelepels Bakpoeder
- 1 mespuntje zout



Benodigdheden voor de vulling:

- 300 gram Amandelspijs
- 1 Ei

We beginnen met het maken van je deeg aangezien deze een halfuur moet rusten in de koelkast. Meng de bloem, bastardsuiker, boter, bakpoeder en het zout tot een mooi stevig deegje net zolang totdat je het tot een bol kan rollen en alle restjes van je aanrecht af zijn. Vervolgens maak je het deeg plat zodat je het straks goed uit kan rollen.

Na een halfuur begin je met de vulling wat het makkelijkste is van het hele recept. Je mengt de amandelspijs met het ei tot een zacht mengsel en voeg eventueel een beetje water toe om het geheel nog dunner te maken. Ondertussen verwarm je de oven voor op 180 graden.


Rol het deeg uit tot een lange plak en bepaal zelf de dikte. Het makkelijkste om de rondo's te maken is in een cupcaketray want deze heeft bijna iedereen wel in huis. Ik had geen ronde uitsteker in de buurt dus heb gewoon een cola glas gepakt en heb doormiddel van de bovenkant hiermee rondjes uitgestoken voor het bakje en bovenkant om af te sluiten. Tijdens het bekleden van je cupcaketray met het deeg kneed je het nog iets uit zodat je hem goed in zijn vorm kan leggen en herhaal dit bij de gehele tray. Vervolgens vul je alle bakjes met de vulling en sluit je deze af met een dakje van deeg. Bestrijk de bovenkant nog met wat eimengsel en plaats ze in de oven ca 35 minuten en serveer ze zodra ze afgekoeld zijn heerlijk bij een bakje koffie of thee.

0 comments:

Post a Comment