Tuesday, July 23, 2013

Hoe gaat het met mijn NHA studie?

Momenteel ben ik alweer 2 maanden verder met mijn NHA studie commercieel medewerker binnendienst en het valt me aan de ene kant heel erg mee maar aan de andere kant ook weer niet. Je denkt namelijk ik ga even een thuisstudie volgen maar ik merk dat je heel erg veel discipline nodig hebt om echt door te zetten en je doel te bereiken.

Voortgang NHA Studie.

Ik heb het eerste hoofdstuk Sales afgesloten en ik ben er heel erg achter gekomen dat ik de Sales kant erg leuk vind want mijn interesse in elke deelhoofdstuk was erg groot. Dit motiveerde mij alleen maar meer om elke keer aan mijn studie te beginnen en met een goed gevoel de dag weer af te sluiten. Ik heb dagen gehad dat ik binnen 2 uur klaar was maar ook één dag waar ik bijna 10 uur er aan heb gezeten met natuurlijk wel af en toe een pauze maar dat was gewoon een heel pittig deelhoofdstuk. Nadat ik het hele Sales hoofdstuk had afgesloten had ik een diagnostische toets die ik naar mijn docent moest sturen. Na 3 dagen had ik hier antwoord op en bleek een 8 te hebben waar ik onwijs blij mee was natuurlijk. Toen kwam het pittigste namelijk mijn casusopdracht Sales en ik wist in eerste instantie niet eens wat een casus was dus heb daar eerst opgezocht en ben daarna aan de slag gegaan. In mijn vakantie heb ik een beetje gewerkt aan mijn casus maar kon mezelf er niet goed oprichten dus toen ik thuis kwam heb ik 4 uur hier aan gewerkt en daarna gelijk opgestuurd zonder het nog 10x te lezen want daar word je juist onzeker van. Dit vond ik echt een pittige opdracht want ik moest een samenvatting maken van een introductiecursus voor nieuw aangenomen personeel maar er moesten heel veel punten in verwerkt worden en dat in een samenvatting die nooit te groot mag zijn dus ik was best onzeker of ik het wel goed had gemaakt. Vergeleken met vorige keer kreeg ik niet mijn uitslag na 3 dagen dus ik wachten en wachten en gisteren kreeg ik hem dan eindelijk binnen en wat bleek ik had een 9. Ik was daar onwijs blij mee hierdoor kom ik dus nu uit op een gemiddelde van een 8.5

Hoe nu verder.

Ik heb het hoofdstuk Sales afgesloten en dus word het tijd voor het nieuwe hoofdstuk Reclame en Promotie en ik ga binnenkort mijn examen aanvragen die ik 12 oktober wil gaan maken. Dus we gaan gewoon heerlijk door op deze voet en dan horen jullie weer van me zodra ik het volgende hoofdstuk af heb.

0 comments:

Post a Comment