Monday, January 7, 2013

Uitdeel traktatie!

 
 
 
De uitdeel traktatie, als je jarig was op school gaf je je klasgenoten een klein cadeautje of een zakje vol lekkers. Elk jaar zit je als ouder weer in de stress wat moeten we dit jaar nou gaan geven aan de kinderen. Gelukkig kan je vandaag de dag op internet rond snuffelen en kom je wel op ideetjes vandaar dat ik mijn idee graag met jullie deel.
 
- 27 potjes klei
- 27 uitsteek vormpjes
- 2 rollen inpakfolie
- verschillende kleuren lint
- plakband
- schaar
 
Knip een stuk inpakfolie af van de rol wat ongeveer 2 handen breed is. Knip vervolgens het inpakfolie in twee stukken. (Knip aan de lange zijde niet de korte) Leg 1 van de stukken folie op tafel en zet het potje klei in het midden. Voor het potje klei zet je een uitsteekvormpje zodat je het vormpje kunt zien. Vervolgens pak je de linker hoeken van het inpakfolie en de rechter en breng je beide kanten naar het midden. Zorg ervoor dat het inpakfolie goed bij elkaar blijft door de hoeken samen een slag te draaien en bind hier een stukje plakband om heen. Tenslotte pak je een stuk lint ca. 10cm en bind dit om het plakband heen en trek het stevig vast.
 
Om de traktatie nog wat op te vrolijken krul je het lint op door middel van een schaar. Pak de uiteinde van het lint en zet het mes van de schaar erop en trek dit terwijl je het lint goed strak houd aan de bovenkant naar beneden hierdoor krijg je een krul in je lint. Het zal in het begin wel even oefenen zijn maar als je het een paar keer hebt gedaan heb je het onder de knie.
 
Tip: Bij de Action heb ik mijn klei gehaald dit was inclusief vormpjes voor 4,99 per doos. In de doos zaten 10 potjes klei en 12 vormpjes. (De zwarte klei heb ik er niet bij gedaan omdat ik dit persoonlijk geen leuke kleur vind voor kinderen)

0 comments:

Post a Comment