Monday, January 14, 2013

Tips bij verkoudheid







Het is weer zover iedereen om je heen is aan het snotteren en hoesten en dan vraag je je af wanneer ben ik aan de beurt. Daarom wil ik je graag mijn tips geven die ik altijd gebruik om er niet zo beroerd bij te lopen als ik wel verkouden ben. Waarschijnlijk zijn mijn tips bij de meeste wel bekend maar voor wie ze nog niet kent deel ik ze graag met jullie.

Tip 1 Gebruik Vicks Vaporub.

Iedereen kent het wel bekende potje met dampo om weer lucht te kunnen krijgen. Vicks Vaporub kun je op 2 manieren gebruiken. Als inwrijfmiddel: Laat je voor het slapen door iemand insmeren met de dampo op je borst en bovenrug en bedek dit goed doormiddel van een shirt zodat het goed kan stomen terwijl je aan het slapen bent. Als inhaleringsmiddel: Doe een eetlepel met Vicks Vaporub in een kom met heet water ( niet kokend ) en hang met je hoofd boven de kom met een theedoek over je hoofd heen zodat je het goed naar binnen kan inhaleren en weer naar boven. Zelf gebruik ik altijd de 1e methode omdat die bij mij na 2 dagen het beste helpt.

Tip 2 Gebruik Neusspray van Otrivin

Wie kent het niet je neus zit vol en het loopt er allemaal uit gebruik dan een neusspray ik werk het liefste met de neusspray's van Otrivin. Heb je een lichte verkoudheid gebruik dan de Otrivin Duo deze neusspray werkt 6 uur lang zodra je hem gebruikt hebt en maakt alles los waardoor je geen loopneus meer hebt. Bij een zwaardere verkoudheid gebruik dan de Otrivin Menthol deze neusspray is heftig dus waarschuw ik alvast maar is wel de neusspray die bij mij het beste helpt zodra je deze in je neus sprayt heb je in 5 minuten je reukvermogen weer terug en een frisse neus.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als jullie nog vragen hebben laat het me weten.

0 comments:

Post a Comment