Tuesday, January 29, 2013

IJsfondue

Vorig jaar Juli heb ik het na vele enthousiaste reacties het ijsfonduen uitgeprobeerd en wat een belevenis en lekker. Ik verwachte er iets heel anders van en ging er best negatief in tot ik het allemaal mee maakte en ik het IEDEREEN aanraad!

Wat is IJsfondue?
IJsfondue zijn eigenlijk kleine tapas die je maakt doormiddel van stikstof. In een restaurant word er op tafel een schaal vol met stikstof opgediend waar je alles mee gaat maken. Verder serveert de bediening diverse soorten fruit en marshmallow waar jij je ijs tapas van gaat maken. Om het fruit kan je een heerlijk laagje met chocolade, drop etc. doen om het nog lekkerder te maken.

Hoe werkt het?
Op een stokje rijg je een stukje fruit en die dip je door de chocolade houd het fruit vervolgens 3 a 5 seconden in de stikstof en haal het eruit. Ze adviseren altijd om even te wachten maar als je nieuwsgierig bent zoals ik was neem je gewoon gelijk een hapje kan geen kwaad. Ik verwachte een heel koud stukje fruit maar tot mijn verbazing was het fruit nog lekker zacht en het chocolade knarste goed weg.

Waar kan je het uitproberen?
De IJsfondue is nog niet bekend in elk restaurant dus voor een restaurant in de buurt zou ik even googlen zelf heb ik bij van der valk Groningen gegeten.

Zodra dit ook voor thuis gebruik is zal ik het zeker ook aanschaffen maar ben bang dat dat niet gebeuren gaat vanwege de stikstof. Helaas!



0 comments:

Post a Comment