Saturday, January 26, 2013

Clownseczeem

Misschien denk je nu wel maak je een geintje wat is nou weer Clownseczeem ik leg het graag even uit aangezien ik er momenteel last van heb maar het iedereen kan over komen:

Een paar weken terug kreeg ik opeens rode ringen om me mondhoeken heen en ik leek net op een clowntje zoals iedereen mij thuis begon te noemen. Ik vond het in het begin nog wel grappig tot het alleen maar erger werd en ik me er toch een klein beetje voor begon te schamen dus na wat gesnuffel op internet kwam ik al uit op clownseczeem maar ben voor de zekerheid even naar de dokter gegaan. Ik kwam bij de dokter en ja hoor ik had last van clownseczeem maar hoe kom ik hieraan en belangerijker hoe kom ik er vanaf.

Hoe kom je eraan?
- Door veelvuldig gebruik van cosmetica
- Stress
- Lage weerstand
- Dag en Nacht creme

Bij mij kwam het voornamelijk door stress en een te lage weerstand dus ze adviseerde mij om ook even aan de vitamine tabletten te gaan en meer fruit eten.

Hoe kom je eraf?
- Van de dokter kreeg ik 2 zalfjes mee. De ene zalf mocht ik alleen gebruiken in de ochtend en avond en moest ik op het clownseczeem smeren en even laten uitdrogen. De 2e zalf is een soort van vaseline voor je lippen maar dan in een zalfjes vorm. Tijdens het hebben van clownseczeem moet je je lippen goed verzorgen maar niet met gewone lipbalsem zoals labello maar het liefst vaseline zonder parfum en het zalfje.

Resultaat!

Ik ben nu een week bezig en het is een stuk minder geworden maar vergeet het vooral niet een dag want dan scheurt het eczeem open en kan je weer van voor af gaan beginnen wat bij mij helaas gebeurde. Als het niet weg gaat na 2 a 3 weken moet ik weer terug naar de dokter ik hoop dat dit niet nodig is.

0 comments:

Post a Comment