Monday, June 24, 2013

Weekend van 21 en 22 juni ( Dansweekend )

Dit weekend was echt een heel druk weekend vandaar ook weer even heel stil op mijn blog maar waarom? Ik heb namelijk 1 x per jaar mijn jaarlijkse dansoptreden en dan ben ik de dagen hiervoor heel druk daar mee bezig en dan eigenlijk ook weinig tot géén tijd voor mijn blog maar hierbij wel even mijn hele verhaal hoe het was!

Vrijdag was ik heerlijk een dagje vrij dus ben ik naar de kapper gegaan om weer even een wat blonde high lights erin te zetten en de puntjes eraf te knippen na 2 1/2 uur was ik klaar en zat mijn haar weer helemaal tiptop. ( Ja even een foto erbij hoe ik er uitzag met de folie's in mijn haar haha.. ) Daarna ben ik naar opa & oma gereden waar mijn mams zat en toen snel richting huis wat gegeten en samen met mijn zus richting het Zaantheater gegaan want wij hadden onze generale repetitie om 18:30. Altijd weer leuk om via de artiesteningang naar binnen te wandelen dan voel je je helemaal de ster van de avond. Eenmaal in de zaal hebben wij ons plekje gezocht en gewacht tot we konden beginnen met de generale repetitie. We beginnen ons optreden altijd met een openingsdans waarbij de hele dansschool op het podium staat en groep voor groep laat je even een stukje zien en ga je van het podium af om je om te kleden voor het volgende dansje. Zo ging het de hele avond door en ja we hadden een spannende lift erin waarbij we iemand in onze groep moesten liften en die bleef hangen in haar jurk en verzwikte haar enkel waardoor wij niet verder konden met het nummer dus helaas moesten we naar het volgende nummer. De rest van de avond ging goed en voordat we het wisten zat de generale repetitie erop. In ons sexy jurkje liepen we naar buiten om op onze lift te wachten van paps. Voordat we het wisten kwam hij aanrijden en konden we de auto in en richting huis. Mijn zus sliep deze avond ook gezellig bij ons dus nog even onze spullen uit de koffers gehaald om uit te hangen en toen heerlijk op de bank nog tv gekeken en daarna mijn bed ingedoken.

Zaterdagochtend 7:30 ja deze dag begint altijd vroeg maar altijd fijn als je opstaat met heerlijke warme broodjes en een glas verse jus d'orange die door paps en mams in de oven waren gezet. Ondertussen de laatste spullen bij elkaar gezocht denk aan: Handdoek, shampoo, make-up, krullers etc. Om half 9 zijn we de auto in gestapt opnieuw richting het Zaantheater. Ja hoor! net als elk jaar waren we weer de eerste en konden we het theater in op zoek naar onze kleedkamers. Tot onze verbazing was de kleedkamer waar wij meestal in zitten bezet door een andere dansschool dus besloten wij bij onze dansgroep te gaan zitten deze dag. Zo vroeg wandel je gezellig een beetje door het theater en bereid je je voor om te gaan oefenen. Wij moesten om 10:00 beginnen maar waren iets eerder begonnen waardoor we heerlijk 40 minuten aan onze dansjes konden werken om daarna even een halfuur rust te hebben en daarna weer 30 minuten dansen. Nadat we klaar waren met oefenen zijn we naar de kleedkamer gegaan om even rustmomentje te nemen en een douche te nemen. Smiddags hebben we heerlijk geluncht bij Wonder's echt zo'n aanrader en daarna met mijn zus nog wat gewinkeld. Rond half 3 kwamen we weer in het theater en hebben we even gekeken bij andere groepen en voordat we het wisten was het zo alweer tijd om nog even snel wat te eten en daarna optutten. Zo'n dag heb ik ook veel meer make-up op dan dat ik normaal gesproken op heb maar dat moet ook met al die lampen op je gezicht. Om 18:45 hebben we nog even de opening geoefend en toen was het al snel 20:00 tijd voor het optreden en ja hij ging super goed!Heb er erg van genoten maar was ook blij dat het voorbij was want het is een hele zware en vermoeiende dag dus heerlijk savonds nog onze dansjes terug gekeken die paps gefilmd had en daarna mijn bed ingedoken.

Liefs x

0 comments:

Post a Comment