Wednesday, June 26, 2013

Review: Danerolles Cookies

Een paar weken geleden heb ik dit product dan eindelijk eens gekocht ik was zo nieuwsgierig want danerolles ( van onder andere de croissants ) had nu een kant en klaar koekjesdeeg in een verpakking die je alleen nog in 12 plakjes hoefde te snijden de oven in en klaar is kees. Mijn vragen waren: Werkt dit echt? en hoe smaakt het?

Je hebt de keuze uit 2 soorten:

- Cookies Natural
- Cookies Chocolatebits

Zelf heb ik gekozen voor de cookies chocolatebits want ik hou van chocoladekoekjes en was erg benieuwd of de smaak goed genoeg zou zijn. Maar hoe werkt het nou precies ik zal het stap voor stap even uitleggen.

Haal de verpakking een uur van te voren uit de koeling zodat het koekjesdeeg even goed op kamertemperatuur kan komen. Verwarm ondertussen de oven op 200 graden. Bedek je bakplaat met een stukje bakpapier zodat je de koekjes na het bakken goed van de plaat kan halen. Op naar het snijden van de plakjes ( Je kan hem ook uitrollen en dan met leuke uitstekers figuurtjes uit het deeg snijden ) Op de verpakking van het koekjesdeeg hebben ze een cookiesmeter neergezet. Je legt je rol koekjesdeeg ernaast en snijd door middel van de cookiesmeter exact 12 plakjes uit het deeg. Een tip! Leg de koekjes goed uit elkaar minimaal 4 centimeter want ze breiden erg uit. Voor het mooie bovenlaagje bestrijk je de koekjes nog met een laagje ei. Nu gaan we de koekjes bakken draai eerst de oven terug naar 165 graden en bak de koekjes in ca. 8 minuten af. Laat de koekjes afkoelen en geniet ervan.

Dit is echt een leuk werkje met kinderen maar ook zeker gewoon voor volwassenen en de smaak was naar mijn mening nog lekker ook alleen bleven ze bij mij niet heel klein maar werden het mega koekjes. Waar te koop? In de supermarkt bij de koeling waar de heerlijke croissants van Danerolles ook altijd liggen.

0 comments:

Post a Comment