Monday, January 13, 2014

Recept: Biefstuk met Aardappelwedges

Zoals vermeld stond in mijn eetdagboek van zondag 12-01-2014 had ik een recept gevonden op de weightwatchers app. Zelf was ik al van plan om een biefstukje te gaan eten samen met Jasper maar wat zouden we daarbij gaan doen. Ik vond dit recept en we waren beiden enthousiast dus hup de keuken in en aan de slag. Natuurlijk heb ik hem aangepast naar onze smaak.



___________________________________________________________

Benodigdheden voor twee personen:

* 350 gram Aardappelen, rauw en vastkokend
* 2 koffielepels zonnebloemolie
* 1/2 koffielepel paprikapoeder
* 1/2 koffielepel chilipoeder
* zout
* peper
* 2 rode uien
* 1 kropsla
* 2 biefstuk na keuze wij kozen voor paardenbiefstuk

Er stond een recept bij voor een sla dressing maar nadat ik hem had omgerekend kwam hij precies uit op 2 eetlepels Calvé Yoghurtdressing dus besloot ik daarvoor te gaan.

Bereidingswijze:

* Verwarm de oven voor op 180 graden. Schil ondertussen de aardappelen en snijd ze in partjes zorg dat ze ongeveer allemaal even groot zijn want dan zijn ze tegelijk gaar. Meng 1 koffielepel olie met de paprika en chilipoeder en roer de aardappelpartjes door het kruidenmengsel en verdeel ze vervolgens over een bakblik met bakpapier. Na smaak strooi je er vervolgens nog wat zout over en bak je de wedges in de oven ca. 45-50 minuten goudbruin en gaar. Vergeet niet af en toe even de wedges om te scheppen.

* Zodra de wedges bijna gaar zijn gaan we de biefstuk bakken of zoals wij hebben gedaan grillen in een grillpan. Dit was mijn eerste keer dus het was even wennen maar wat gaf het toch een heerlijke smaak af uiteindelijk. Bak je biefstuk zoals je zelf wil want de een houdt van een erg rauwe biefstuk van binnen en een ander van een iets meer doorbakken. Nadat je de biefstuk hebt gebakken kan je ze nog even een paar minuutjes in zilverfolie wikkelen zodat je nog malser en sappiger zijn.

* Voor de salade maak je de ui schoon en snijd je deze in ringen voeg deze toe bij de gesneden sla. Hierna voeg je de dressing toe en klaar is je salade. ( Natuurlijk kan je de salade zo rijk maken als je zelf wil maar wij gingen voor een simpele maar lekkere salade )

* De wedges zijn klaar en schep van alles wat op je bord en eet smakelijk!

0 comments:

Post a Comment