Monday, January 27, 2014

NHA Examen 25-01-2014



Ze zijn weer achter de rug mijn examens! Jullie hebben gemerkt ik was even offline maar dit was dus de grootste reden want school blijft hoe dan ook heel belangrijk. Dit keer ging ik opnieuw mijn examen: Verkoopplan doen en als tweede examen: Nederlands. In de maand december heb ik best weinig aan mijn studie gedaan dus januari was weer om te knallen en met de laatste week tot mijn examens heb ik me er even 100% voor gegeven.

Wat een fijn gevoel als je gewoon weet waar je heen moet en wat je kan verwachten dit was natuurlijk de eerste keer even anders. Om 8:20 stapte ik in de trein richting Utrecht Centraal en ondertussen nog even alles doorgenomen wat ik aan aantekeningen had gemaakt. Rustig richting de jaarbeurs gewandeld waar ik wel een halfuur te vroeg was maar reden genoeg om nog even alles door te lezen. De deuren gingen open en ik ben mijn plekje op gaan zoeken ( rij 1 stoel 34 ) en daar zag ik opeens een discman liggen en ik vroeg me echt af wat ik ermee zou moeten maar dat zou ik vanzelf gaan zien tijdens mijn examen.


Om 10:00 begon het examen en ik had tot 13:45 de tijd om beide examens af te maken dus tijd genoeg. Ik begon met het examen verkoopplan en tot mijn schrik zag ik dat het precies dezelfde examen was als de vorige keer maar voor mijn gevoel is hij een stuk beter gegaan dan vorige keer alleen helaas struikelde ik weer op het zelfde begrip wat ik niet wist dus hierdoor een paar punten zal mislopen. Daarna was het tijd voor mijn examen Nederlands. Ik kreeg eerst 2 leesopdrachten daarna een luistertoets ( hier was de discman voor ) en als laatste een schrijfopdracht. Hierover heb ik ook een goed gevoel maar het is natuurlijk allemaal afwachten maar ik heb me best gedaan en meer dan dat kan ik niet doen dus nu afwachten maar op de uitslag half februari.

Zelf hoop ik heel erg dat ik beide examens heb gehaald zodat ik dit kan afsluiten en de laatste 2 gaan maken in maart. Mondeling Nederlands en Bedrijfseconomie. Het laatste vak zal nog wel even pittig worden maar als ik er echt niet uit kom kan ik altijd nog mijn moeder vragen of eventueel mijn vriend. Ik heb nu even 2 weken rust van mijn studie en daarna ga ik beginnen aan bedrijfseconomie aangezien je voor mondeling Nederlands weinig tot niets kan leren. Ik hou jullie op de hoogte!

0 comments:

Post a Comment