Thursday, November 14, 2013

Review: Verkade krokante karamel chocoladeletter


Sinterklaas is alweer bijna in het land en wat hoort daar natuurlijk bij een chocoladeletter in je schoen. Je hebt tegenwoordig van elk merk een letter zo kan je terecht bij het huismerk van een supermarkt of een A merk zoals Verkade. Zelf vind ik Verkade één van de lekkerste chocolade fabrikanten dus als ik dan een letter in mijn schoen krijg hoop ik stiekem toch op een Verkade. Zo heeft Verkade dit jaar zijn letters in een nieuw jasje gestoken zo hebben de originele letters een nieuw design en zijn er speciaal voor de kinderen kleinere letters met een sint of piet erop. Buiten het nieuwe jasje zat er ook een heerlijke nieuwe smaak tussen namelijk krokant karamel en ik besloot deze mee te nemen.

De krokante karamel variant is te verkrijgen in de letters: P , M en S in 135 gram en is jammer genoeg alleen te koop bij de C1000 of Jumbo. ( Zelf kocht ik hem bij Jumbo )  Wat moet ik nou eigenlijk verwachten? Harde stukjes karamel of een vloeibare karamel we kunnen dat maar op één manier te weten komen en dat is proeven. Ik knak altijd een stukje van mijn chocolade letter af en ik zag al kleine stukjes karamel zitten en grrr.. eerste wat ik dacht dat zal wel weer tegenvallen en harde stukjes zijn maar néé ze zijn fijn eetbaar met een kleine knapperig tintje. De combinatie is precies goed en de letter was daarom ook zo op. Je proeft bij elk hapje een stukje chocolade maar ook karamel en ik als karamel liefhebber ben heel blij met deze nieuwe variant.

Aanrader? Ja, tenzij je natuurlijk geen karamel liefhebber bent want de karamel is wel goed aanwezig maar niet te heftig.

0 comments:

Post a Comment