Saturday, August 17, 2013

Hoe kom ik van fruitvliegjes af?



Jasper had twee weken geleden opeens heel erg last van fruitvliegjes en deze zaten rond de hele keuken denk aan: het aanrecht, de kraan, de kastjes etc. Ik vond het echt heel smerig en al was de keuken helemaal schoon en bleven we onze afwas steeds weghalen ze bleven maar terugkomen en terugkomen argh.. Zelfs heb ik nog gedacht dat het rioolvliegjes waren maar gelukkig was dit niet het geval want we zijn er nu van af!

Mede door die warmte van de laatste weken broeit het lekker en vinden ze het extra fijn om in een huis te verblijven. Ik vond het zo smerig dat ik eigenlijk niet eens meer wou koken daar dus ik ben snelsnel op internet gaan kijken wat ik er allemaal tegen kan doen en je vond echt zoveel tips hieronder een top 3:

- Een bakje met een oud stuk fruit in balsamico azijn doen. Daar doe je folie overheen en prik je gaatjes in met een vork zo komen de fruitvliegjes erin maar niet meer uit.
- Gebruik de fruitvallen ( Te koop bij de drogist en supermarkt )
- Doe azijn in een bakje met een beetje afwasmiddel.

De laatste hebben wij geprobeerd en de eerste keer was het totaal niet succesvol maar nadat wij twee van deze bakjes neer hebben gezet lagen ze de volgende ochtend allemaal gezellig in te zwemmen en waren we er vanaf. YEAAH! Ik lees ook genoeg dat dit niet helpt bij iedereen maar er zijn zoveel tips o.a ook nog met een glas rode wijn en het neerzetten van een basilicumplantje ( één van de beste tips word er gezegd ). Google erop los maar probeer eerst deze simpel tip want azijn en afwasmiddel heb je bijna altijd wel in huis en qua aanschaf is het ook heel goedkoop.


0 comments:

Post a Comment