Thursday, September 12, 2013

Hardlopen met Evy ( Les 1 )



Een paar maanden terug heb ik het al geprobeerd om uit mezelf en samen met paps te gaan hardlopen maar helaas na 2x was de motivatie totaal weg en dus belande mijn hardloopschoenen gewoon weer in de kast. Nu ik ben gestopt met dansen ben ik nodig weer toe aan beweging en sporten dus al na enig getwijfel en gezoek op Google kwam ik weer terecht bij het hardloop programma van Evy en nadat ik meerdere ervaringen had gelezen en van een oud klasgenootje verhalen had gehoord besloot ik toch echt om de stap te nemen.

Hardlopen met Evy!

Het programma wat de Belgische Evy heeft opgezet is een opbouwend programma waarbij je als je regelmatig hardloopt in 9 weken 5 km kunt rennen. Door het afwisselen van  hardlopen naar weer wandelen zorg je er goed voor dat je conditie steeds beter word. In de eerste lessen zullen er nog veel wandelmomenten zijn maar naarmate je langer bezig bent zal dit natuurlijk steeds minder worden. Onder het hardlopen en wandelen door hoor je ook een gezellig muziekje om het nog leuker te maken. Op internet zijn er tal van programma's waar je al haar lessen kunt downloaden dus waarom niet.

Mijn eerste les!

Zondag was het dan zover ik lag heerlijk in bed terwijl Jasper nog diep diep in dromenland lag en het regende onwijs erg en ik had alweer zo een feeling van néé geen zin ik ga niet. Het was 9 uur en Jasper ontwaakte even en vroeg me nog of ik ging hardlopen en ik zei direct Ja ik ga nu weg dus moest het nu gaan doen. Sportkleding en hardloopschoenen aan en mijn telefoon + oordopjes mee en daar gingen we dan. ( Ik had van te voren via internet al het programma van 0-5 km gedownload van Evy dus ik zette hem aan en beginnen maar ) De eerste 10 minuten waren echt lood zwaar en ik had alweer zo'n gevoel van opgeven maar néé ik heb doorgezet en daarna ging het echt een stuk beter net of dat even de drempel was om door te gaan. Ik had de les volbracht en ik was zo trots op mezelf en door het slechte weer zag je gelukkig niet dat ik zo gezweet had ( pluspunt ) Mijn volgende les zal wel pas weer zaterdagochtend worden want ik moet nog even een goede planning hiervoor maken maar néé ik ga het niet opgeven ik ga ervoor! Ik zal over een aantal lessen nogmaals een artikel schrijven en uiteindelijk mijn slot artikel of ik nou echt na alle lessen 5km in één stuk door gaan hardlopen. Ben heel benieuwd!


0 comments:

Post a Comment