Sunday, February 9, 2014

Plog 7 februari 2014

_________________________________________
 
 
 
Goedemorgen! Het is alweer vrijdag dat betekend bijna weekend en eindelijk ook weer een heel weekend samen met Jasper dus had vroeg mijn tas ingepakt om vanavond zijn kant weer op te gaan. Mijn tas in mijn Basic-Fit sporttas.

 
 
Mijn ontbijt begon met twee Surinaamse puntjes dit kan je krijgen bij onze bakker: De lekkere dingen bakker. Je kan het beschrijven als een zacht broodje in een vorm van een pistoletje. Ik schrok alleen wel even hoeveel punten deze twee samen waren maar omdat het zo'n tijd geleden was smaakte ze verrukkelijk.
 
 
Het word nu in de ochtend steeds vroeger weer licht dat vind ik zelf altijd wel fijn want anders vertrek ik in het donker en kom ik weer thuis in het donker. Hier loop ik altijd langs om richting de bushalte te gaan.
 
 
Aangekomen bij de bushalte waar ik altijd nog even een paar minuten moet wachten en ondertussen natuurlijk even een foto maken voor mijn plog. Met de bus ben ik in 11 minuten op mijn werk en nu dat het weer zo wisselvallig is vind ik dat veel fijner dan op de fiets te gaan.
 
 
We zijn weer aangekomen in de slijterij om aan het werk te gaan tot 18:00. In de ochtend is het meestal vrij rustig dus dan ga ik altijd even in het werk in het magazijn waar drank, bier en wijn klus staat die we weer kunnen vullen in de winkel.
 
 
 
In de slijterij krijgen wij elke dag van de groenteman ook fruit om dan even op een schaal te doen en hij verwacht zeker niet dat we er een heel kunstwerk van maken maar ik vind dat het oog ook wel wat wil dus doe altijd mijn best om er wat moois van te maken.
 
 
Mijn eerste pauze zat er op en ik had even trek in iets lekkers dus besloot een caramel snoepje te nemen van Weightwatchers. Dit hele doosjes ( 13 stuks ) is 2 punten waard dus als je elke dag een snoepje zou pakken hoef je er niet eens iets voor te rekenen.
 
 
Na de lunch waar helaas mijn foto's van mislukt zijn was het even rustig dus besloot ik het magazine van de winkel maar eens door te bladeren en deze maand is het thema Amerika. Allemaal heerlijke recepten van pancakes tot hamburgers. Smiddags at ik trouwens 2 pistoletjes met gerookte kipfilet.
 
 
Het was een bedrijvig dagje het liep namelijk goed door met klanten dus besloot het laatste uurtje nog even de administratie bij te werken en daarna de slijterij opgeruimd en schoongemaakt.
 
 
Jasper kwam mij van het werk halen want hij nam me mee uit eten en ik maakte als grap in de auto nog de opmerking: Waar zijn mijn rozen? Hij vond deze opmerking niet zo heel leuk maar dat bleek later waarom..

 
Hij had namelijk een prachtige bos witte rozen voor me gekocht en die lagen achterin de auto. Ik was echt verbaasd want had dit echt niet van hem verwacht maar zeker super lief! Witte rozen zijn namelijk mijn lievelings bloemen en dit heb ik in het begin van onze relatie ooit eens laten vallen en dat hij dat nu nog weet vind ik leuk.
 
 
Wij gingen eten bij een Grieks/Turks restaurantje in Hoorn en hier hadden wij een paar weken geleden samen met Jasper zijn vader en vriendin gegeten en het was verrukkelijk en betaalbaar dus nam hij mij daar vanavond ook weer mee naar toe.


 
Ik vind dat echt een pluspunt van een restaurant als je eerst stokbrood krijgt met kruidenboter en in dit geval ook nog olijfjes. Wij besloten samen voor een twee persoonsgerecht te gaan en kregen deze grote berg met vlees, kip, patat, rijst en groentes.
 
 
Nadat we klaar waren met eten zijn we naar huis gegaan en zijn we nog even tv gaan kijken en ben ik daarna het bed ingedoken.
 
_________________________________________

 

0 comments:

Post a Comment