Sunday, February 9, 2014

Kom op nou! Basic-Fit



Zoals jullie misschien wel gelezen hebben ga ik weer naar de sportschool. Ik heb namelijk na 15 jaar de stap genomen vorig jaar om te stoppen met dansen en na een half jaar weinig tot niet te hebben gesport was het toch echt tijd om weer wat te gaan doen. Samen met mijn vriend besloten we om een abonnement te nemen bij Basic-Fit. Ikzelf ben hier grappig genoeg net een half jaar vanaf omdat ik er niet meer kwam en de opzegtermijn maanden duurde maar omdat Basic-Fit vernieuwd is besloot ik er toch weer heen te gaan.

Het zal vast wel dat je wel eens een reclame voorbij heb zien komen van Basic-Fit maar momenteel ook van nog veel meer sportscholen die allemaal rond dezelfde prijzen zitten om toch de mensen naar zich toe te trekken. Ik betaal nu bij Basic-Fit €17,95 per maand want de actie van €15,95 per maand geld alleen als je het volledige lesgeld betaald voor een heel jaar en dat vind ik weer even teveel van het goede. Dit geld bijna bij elke sportschool die rond deze prijs zit.

Twee jaar terug was Basic-Fit echt nog basis maar dat is nu heel erg veranderd. Je kunt namelijk nu ook douchen bij Basic-Fit alleen ga er dan niet vanuit dat je heel luxe doucht maar meer gericht op een campingdouche. Mijn grootste pluspunt zijn de groepslessen die je nu kunt volgen bij Basic-Fit hier ben ik erg fan van geworden en heb er zelfs al twee uitgeprobeerd waarvan er één mijn favoriet is.



Bij Basic-Fit kan je namelijk 4 groepslessen volgen deze worden gehouden in een zaaltje in de sportschool en jouw trainers zie je op 4 grote schermen.

* Virtual Abs Attack: Deze heb ik eenmalig geprobeerd een les van 20 minuten waarbij je heel goed je buikspieren traint en dat gaf als resultaat 3 dagen spierpijn. Als ik wat kilo's kwijt ben ga ik hem zeker vaker volgen maar nu is hij denk nog even te pittig voor mij.
* Virtual XCO: Deze les wil ik heel graag gaan proberen binnenkort. Bij de XCO heb je twee buizen vast met grint erin waardoor je je spieren extra belast. Met deze les train je extra goed je buik, rug, been en armspieren waardoor je ook weer veel calorieën zal gaan verbranden ik ben heel erg benieuwd hierna.
* Virtual Shape: Hierbij begin je met een cardio warming-up en daarna train je je billen, benen, buik, rug, borst, schouders en armen. Deze les trekt mij tot nu toe nog het minst maar ik wil hem zeker in de toekomst eens proberen.
* Virtual Burn: Dit is helemaal mijn les! In 45 minuten verbrand je bijna 700 calorieën omdat het een heftige aerobic workout is. Ook bij deze les heb je twee buisjes met grint om het allemaal nog beter te laten voelen. Deze les volg ik minimaal 1x per week.

Verder staan er genoeg fitness apparaten in 3 groepen: Cardio, Strenght en Fysio voor ieder wat wils. Ik ben vooral blij met de groepslessen maar zo nu en dan duik ik ook het cardio gedeelte in.

1 comments:

mrkdvsn said...

The depth of articles can easily be felt of this blog. Very precise and straight to the mark. I understood easily the matter of fact which the author of this blog wanted to deliver through his thoughts. Looking for more.cursus belastingaangifte

Post a Comment